Hemoroid Kremi Fitili ve Basur Tedavisi İlaçları

Hemoroid Kremi Fitili ve Basur Tedavisi İlaçları

Halk dilinde basur hastalığı olarak bilinen hemoroid hastalığı, toplardamarların genişleyip dışarı çıkması sonucunda oluşur. Bu hastalığa yakalanan kişiler eğer hastalık ileri boyutlarda değil ise kontrol altına alabilirler. İlerlemediği durumlarda hemoroit kremi ve basur ilaçları hastalığın tedavisinde yeterince etkili olmaktadır.

Basit hastalıklara bile yakalandığımızda iyileşmek için bazı ilaçlar kullanırız ve çoğu da etkili olur, iyileşmemize yardımcı olur. Basur hastalığında kullanılan ilaçlar, hastalığın ağrı, kanama ve kaşıntı durumuna göre etkili olmaktadır. Hemoroid fitili kremi ve basur tedavisi ilaçları rahatsızlığın etkilerini en aza indirir, ancak hastalığın tamamen iyileşmesi hastalığın şiddetine göre değişiklik gösterir. Basur ilaçları doktorunuzun tavsiye etmemesi durumunda kullanılmamalıdır, bu ilaçlar sadece hastalığın hafifletilmesinde etkili olacaktır. Hemoroid diye düşündüğünüz rahatsızlıklarda doktora danışmadan kendinize göre ilaçlar kullanmanız doğru olmaz, çünkü basur olduğunu düşündüğünüz farklı bir hastalığa yakalanmış olabilirsiniz. Mesela makatta çatlak gibi hastalıklar basur rahatsızlığı ile karıştırılabilir. Bu yüzden doktora danışmadan olasılıklara göre ilaç kullanmanız vakit kaybına ve başka rahatsızlıkların ilerlemesine yol açabilir.

Hemoroid tedavisinde kullanılan kremler ve ilaçlar hastalığın genel belirtileri olan ağrı, yanma, kaşıntı, kanama gibi rahatsızlıkların hafifletilmesine yardımcı olmaktadır. Bunların hafifletilmesi hastalığı tamamen iyileştirmez, bu yüzden hastanın bu tür ilaçları kullanırken fazla beklenti içerisine girmemesi ve hekime danışması gerekir.

Hemoroid Basur Tedavisinde Kullanılan Tablet Fitil ve kremler;

Daflon 500 Mg Tablet
daflon-tab

Doxium Kapsül
doxıum-cap

Venoruton Fort Kapsül
venoruton-cap

Procto-Glyvenol Krem
procto-glyvenol-krem

Kortos Krem
kortos-krem

 

Ultraproct Pomat
ultraproct-krem

Proctolog Krem
proctolog-krem

Procto-Glyvenol Fitil
procto-glyvenol-supp

Kortos Fitil
kortos-supp

Proctolog Fitil
proctolog-supp

Ultraproct Fitil
ultraproct-supp

 

Sosyal Medyada Paylaşın:

157 yorum

  1. Sayın hocam bende hemeroit var doktora gözuktüm belki 15 kere gitmedim cerrah kalmadı kullanmadım hap fitil ilaç kalmadı ama geçmiyor doktorlar fazla birşey yok diyor ama geçmiyor arada bir yanma oluyor

    • Yediklerinize dikkat ediyormusunuz kabız olmamanız gerekiyor ? birde kullandığınız ilaçlar varmı

      • Evet ediyorum hocam acı baharat yemiyorum günlük bol miktarda su tuketiyom her öğünde çorba içiyom ekmek fazla yemiyorum kullandığım ilaçlar doximum procto glyvenel krem ve fitil birde anestel pomad benim basurum şimdi sadece ufak ufak memeler var onlarda tuvalete gidince çıkıyor acı çekmiyorum beni sadece onlar rahatsız ediyor aralık ayında başladı

  2. Basurunda pıhtılaşma var doktora göründüm hiç biri ameliyatı önermedi ama verdikleri ilaçları kullandım krem fitil artı sıcak suya oturmak 3 litre su içiyom ve şuan yediklerime de dikkat ediyom ne yapmalıyım artık ? Ağrı sızı yok yada ben hissetmiyorum kullandım ilaçlardan dolayı sadece şişlik var

  3. Merhaba hocam benim 2 aydır makat bölgemde şişlik var ve çok kötü kaşıntı var ne yapmam gerekiyor doktor krem verdi fitil verdi ama hala kaşıntı çok ağrı yok sayılacak kadar az

    • sedat bey ekşi kızartma baharatlı ve mayalı içeceklerden uzak durmalısınız, eğer bir iki gün içerisinde rahatlama olmaz ise tekrar aynı doktorunuzla görüşmelisiniz.

  4. Ben doktora gittim basur var ve pıhtılaşmış dedi krem fitil verdi iyi gelmedi oturma banyosuda yapıyorum daha ne yapabilirim kaç günde geçer bu ?

    • Ahmet bey ekşi, kızartma, acı, baharat gibi gıdalardan uzak durmalısınız güzel bir probiyotik alıp kabız olmamaya özen göstermelisiniz ve son olarak tekrar doktorunuza gidip verdiği ilaçlardan herhangi bir fayda görmediğinizi söylemelisiniz. Geçmiş olsun.

  5. Merhabalar Hocam Makat Bölgemde Nohut Büyüklüğünde Bi Şişlik Var Aynı Zamanda Bu Şişlikte Ağrı ve Kaşıntı Var Şu Ana Kadar Kanama Görmedim.Oturma Banyosu Yapıyorum Rahatliyor Fakat Belli Bi Süre Sonra Tekrar Ağrı ve Kaşıntı Devam Ediyor.Hareket Kabiliyetimi Çok Zorluyor.Bunula Birlikte Kabiz Degilim Tuvalete Cikabiliyorum Ama Gaz Çok Oluyor.İlk Defa Böyle Bi Durumla Karşı Karşıya Kalıyorum.Simdiden Vereceğiniz Öneriler İçin Teşekkür Ederim.

    • Zafer bey öncelikle geçmiş olsun, tabiiki öncelikle bir doktora gitmenizi öneririm şikayetinizi görmesi tedavi açısından daha önemli. Bu süre zarfında yediklerinize mutlaka dikkat etmelisiniz ekşi, kızartma, baharatlı, acı, bira gibi şeyelrden uzak durmalısınız birde iyi bir probiyotik kullanmanızı öneririm.

      • Teşekkür Ederim.4-5 Gün Aralıklarla Oturma Banyosu Yapıyorum İyi Geliyor Kaşıntı ve Şişlik Derecesi İnmiş Durumda ve Bu Tedavi Yöntemi Ne Kadar Sürecek Bilmiyorum.Ayni Zamanda Böyle Bir Durumla İlk Defa Karşı Karşıya Kaldığım İçin Bu Kadar Rahatsız Ediyorum Lütfen Maruz Görün.

  6. Yaklaşık 3 haftadır büyük abdestle beraber kan akıyor, daha önce 3 defa dış basur olmuştum, bu kez dışta meme yok ama 3 haftadır kanama geçmedi, ağrı sızı yok, nasıl bir ilaç kullanabilirim ?

  7. Merhabalar hocam ben 38 haftalık hamileyim. Dün akşamdan beri inanılmaz ağrı yaşıyorum. Dışarıya sarkan üç meme var. Doktorumun önerisiyle Proctolog kremi kullandım fakat hiçbir faydasını görmedim. Bir oneriniz var mi

  8. Merhaba doktor bey yurt dışında yaşıyorum 3 Aydır bu rahatsızlığım var küçük meme oluşmuş çok kötü kaşıntı oluyo kanama oluyo bazen doktora gittim ilaç verdi kullandım son iki haftadır kaşıntı kanama Yok ama meme duruyo?

    • Ne tür ilaçlar verdiğini bilmiyorum fakat ilaç kullandığınız süreçte memede ufalabilir. Geçmiş olsun

  9. Iyi çalışmalar.hocam benim de makatimin hemen keneraninda(dışarda) küçük bir meme oluşmuş.dışkılama esnasinda ağrilarim oluyor.kuru kayisi falan yiyorum kaç zamandir iyi geliyor ama meme oldugu gibi duruyor.onun gecmesi icin ne yapmam gerek hangi ilaci kullanmami önerirsiniz?

    • Eren bey öncelikle geçmiş olsun, kararlamadan ilaç kullanmak yerine bir doktora muayene olmanızı öneririm neden derseniz belki ağızdan içmeniz gereken ilaçlarda önerebilir ve bu sizin normale gelmenizi dahada hızlandıracaktır. Son zamanlarda probiyotikler çok öneriliyor biliyorsunuzdur bağırsak düzeniniz için sizde bir probiyotik kullanabilirsiniz.

  10. Hocam ben basurdan ameliyat oldum benim şikayetim makatda arasıra kanama oluyor iç kısımda galiba damarçatlagı var.ne önerirsiniz.şimdiden teşekkür ederim.

    • Mustafa bey öncelikle geçmiş olsun, yediklerinize dikkat etmelisiniz kabız olmamalısınız ve en az 3 ay olmak üzere güzel bir probiyotik kullanmanız size yardımcı olacaktır.

  11. İyi günler. Yanma gibi ağrılar oluyo ve kanama da oldu. Lavaboda uzun süre geçirmek zorunda kalıyorum. Çatlak mıdır hemoroid mi acaba

    • Meltem hanım elinize meme gibi birşey geliyorsa hemoroid olabilir fakat iç hemoroidi veya bir çatlağınız varsa bunu siz anlayamazsınız ona anca doktorunuz teşhis koyabilir. Size öncelikle doktorunuza gitmeniz öneririm bu süre zarfındada kabız olmamaya ve yediklerinize dikkat etmenizi öneririm ayrıca iyi bir probiyotik kullanmayada başlayın mutlaka, geçmiş olsun.

    • Dursun bey basurun pek karın ağrısı yapacağını sanmıyorum, tetkik ve muayene için bir dahiliye doktoruna görünmelisiniz. Geçmiş olsun..

  12. HEMOROID BASUR NE OLDUGUNU BILMIYOROM HANGI DOKTOR BAKIYOR YADA DOGAL ILACMI IYI GELIR 1 AY OLDU MEMEGIBI KASINTI VAR,YARDIMCI OLURMUSUNUZ NE IYI GELİR

    • Öncelikle mutlaka bir doktora gitmelisiniz Hüseyin bey buda bir genel cerrah olabilir, bu süre içerisindede kabız olmamaya özen gösterin ekşi, kızartma, baharatlı, acı ve mayalı gıdalardan uzak durmalısınız. Geçmiş olsun..

Düşüncelerinizi bizimle paylaşırmısınız ?

BİRDE BUNLARA BAKIN

UZMANLAR
  • YORUM